reklama

Czy można reklamować swoją firmę za darmo?

Bez reklamy nawet najlepsze produkty czy usługi przepadną w morzu konkurencji. Na szczęście w dzisiejszych czasach mamy wiele różnych sposobów na rozreklamowanie własnego biznesu… Ale czy da się to zrobić całkowicie za darmo? Przyjrzyjmy się uważnie tej kwestii.

W cyfrowym świecie

Specjaliści od reklamy mawiają, że dobra strona internetowa to podstawa. Bez niej będzie nam bardzo ciężko rozkręcić własny biznes. Jej „postawienie” kosztuje od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Ale przy odrobinie chęci i zapału możemy się sami do tego zabrać. Dobra strona internetowa powinna być przejrzysta i responsywna. Musi być też przystosowana do obsługi urządzeń mobilnych, wszak coraz częściej przeglądamy zasoby internetu korzystając ze smartphone czy tabletu. Kiepska strona internetowa może pogrzebać nasze u potencjalnych klientów.

Jeżeli mówimy o internecie to nie możemy zapominać o sile jakie mają media społecznościowe. Większość firm ma swoje profile na Facebooku czy Inastagramie. Taka forma reklamy jest bardzo dobra z trzech powodów. Po pierwsze jest praktycznie za darmo. Założenie samego profilu nic nie kosztuje. Do tego  jego prowadzenie jest bardzo intuicyjne. Nawet komputerowy laik sobie z tym poradzi… Po drugie możemy na bieżąco dodawać zdjęcia i posty. A to ważne w dzisiejszym świecie żeby błyskawicznie reagować na bieżące wydarzenia. Po trzecie jesteśmy w stanie dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Dodatkowo możemy na bieżąco reagować na ich zapytania czy opinie. Warto wiedzieć, że wiele osób decyduje się na zakup produktu czy skorzystanie z jakichś usług właśnie po przeczytaniu opinii na portalach społecznościowych. Dlatego nie powinniśmy rezygnować z możliwości, jakie nam dają.

Kolejny sposób na darmową reklamę to firmowy blog. Możemy zamieszczać informacje na temat naszej firmy, produktów czy usług. Ale nie tylko…  Warto zamieszczać przydatne informacje na  tematy związane z naszą firmą. Dzięki dobrym treściom przyciągniemy czytelników, którzy mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami. Możemy też współpracować z innymi blogerami, dzięki temu szybko powiększmy grono naszych czytelników.

Możemy też zamieszczać posty na forach branżowych. Pamiętajmy jednak, aby były w miarę merytoryczne. Przecież nikt z nas nie lubi bezenergetycznego spamu. 

Siła plotki

Nie możemy też ignorować siły jaką ma w sobie marketing szeptany, czyli wszystkim nam dobrze znana poczta pantoflowa. Zadowoleni klienci będą polecać naszą firmę swoim znajomym i rodzinie. Takie polecenie ma wielką siłę oddziaływania, a do tego nic nie kosztuje. Dlatego dbajmy o wszystkich naszych klientów… To nasz wielki kapitał nie do przecenienia.

Podsumowując bez większego problemu możemy reklamować naszą firmę całkowicie za darmo lub za przysłowiowe grosze. Jednak oprócz pieniędzy musimy w taką promocję włożyć nasz czas i zaangażowanie. Bez tego nasze profile w mediach społecznościowych staną się „martwe”. A przez to całkowicie bezużyteczne z marketingowego punktu widzenia… 

Sprawdź! Ranking pożyczek w 15 minut.